En blogg om interiør og hverdagsliv

søndag 4. desember 2011

2.Søndag i advent og juletre på plass


Så tenner på 2 lys i kveld,
2 lys for håp og glede.
De står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi 2 lys i kveld,
2 lys for håp og glede.



I dag våkna vi til et nydelig hvitt teppe, uka som har gått har det vært et veldig urolig vær. Fra nydelig vintervær forige søndag til regn, opp mot 10 varmegrader og storm og nå tibake til det vakre snøteppet med graderstokken så vidt under minus. Men dagslyset er forsvunnet, her på det tennes lys hele dagen.

Fredag var vi på julegrantenning, små tuppenes første møte med nissen, men det var liksom ikke no, jeg trodde faktisk de kunne bli litt redd men nei da, de brydde seg ikke stort. Det var veldig koselig med julemusikk og gang rundt treet.

Jeg har da fått et juletre i hus :) selfølgelig ikke det store som skal på stua ( det blir nåkk ikke før lillejulaften ), men har satt et på kjøkkenet.



Et mini tre som gjør det veldig koselig på kjøkkenet.



Foreløbig er det pyntet med bare ei rød sløyfe i toppen, men har planer om å sy noen ssmå stoff hjerter å henge på. Vi får se om jeg rekker det. Syns det er koselig slik det står nå også jeg da.



Det begynner å bli en del julepynt på kjøkkenet nå, et rom som vi bruker mye, og som
 jeg blir mer fornøyd med etterhvert. Men ingen nisser har fått kommet fram enda da, venter litt med det.



Ble ny julelift til vinduet i år. Dette er den fineste juleliften ever, kjøpt hos Fru Rosas Landhandel.
Vinduskarmen ble pyntet med norgesglass og svibler med noen røde sløyfer, enkelt og koselig. Dekorert et lys med decoupage. Julestjerna er fra nille. Den gir et behagelig lys men måtte knippse bilder med bliz i dag ,så da kommer det ikke fram.


Ha en fortsatt trivelig søndagskveld, jeg skal kose meg med årets første mandariner :))

1 kommentar:

  1. Hei på deg :)
    Takk for koselig kommentar hos meg, å velkommen som følger :)
    Kjempefin blogg du har, å fine bilder av et veldig koselig kjøkken, søtt med det lille treet :)

    Ønsker deg ei fin ny uke
    Klem Mette :))

    SvarSlett